Hűs vendégtér, hűséges vendégek

Szakértői tanácsok a professzionális klímamegoldásokhoz a vendéglátásban

Az egyre hosszabb és elviselhetetlenebb kánikulában a klimatizált környezet már elvárássá vált a vevők és vendégek részéről mind a vendéglátóhelyeken, mind az üzletek eladótereiben. Egy légkondicionálást nélkülöző, vagy rosszul megválasztott klímaberendezéssel felszerelt helyiség rontja a komfortérzetet és a vendégforgalomra is negatív hatással lehet. A Gree klímák műszaki szakértőjével sorra vettük, milyen szempontokat érdemes figyelembe venniük az üzlettulajdonosoknak, vendéglátósoknak, ha a klímaberuházásból valódi versenyelőnyt szeretnének kovácsolni

A nyári hőségben a vendégek tudatosan keresik a hűsítő menedéket nyújtó éttermeket, üzleteket. A megfelelő klímarendszer így nem csupán egy műszaki berendezés, hanem a vendégélmény és az üzleti siker kulcsfontosságú eleme is.

Dizájn és funkcionalitás

Sok üzlethelyiség gondosan megtervezett belső terét megtöri egy egyszerű, fehér oldalfali klímaberendezés.

„Egy-egy dizájnosabb üzlet vagy étterem enteriőrjébe ritkán illeszkednek a hagyományos oldalfali gépek. A professzionális és esztétikus megoldást a kereskedelmi célú berendezések, mint például a mennyezetbe süllyeszthető kazettás vagy a teljesen rejtett légcsatornás klímák jelentik” – fogalmazott Antal Mihály.

A kazettás egységek a mennyezet síkjába simulva biztosítanak egyenletes, akár négyirányú légeloszlást, így nagyobb terekben is huzatmentes komfortot teremtenek. A légcsatornás rendszerek pedig szinte teljesen láthatatlanok, hiszen a gép maga az álmennyezet fölött helyezkedik el, és a helyiségben csupán a belsőépítészeti stílushoz illeszkedő, diszkrét befúvó rácsok látszanak.

Így lehet nemcsak komfortos, de egészséges is a vendégtér

A modern klímaberendezések nemcsak a hőmérsékletet szabályozzák.

„Egy zárt légtérben, ahol sok ember tartózkodik, elengedhetetlen a friss levegő pótlása. Egyes kereskedelmi készülékek képesek külső, friss levegőt is keverni a keringetett levegőhöz, ami drasztikus mértékben képes javítani a komfortérzetet” – hangsúlyozza a Gree légkondicionálók szakértője. „Emellett az olyan beépített technológiák, mint az UVC sterilizáló szűrők vagy a Cold Plasma generátorok is aktívan tisztítják a levegőt a kórokozóktól, allergénektől, ami a vendégek és az ott dolgozók egészségét egyaránt szolgálja” – tette hozzá.

Okos üzemeltetéssel a fűtésen is lehet spórolni

Az energiahatékonyság is kulcsfontosságú szempont a vállalkozások számára. Antal Mihály szerint a legnagyobb hibát a szakaszos működtetéssel követik el a felhasználók.

„Ne hagyjuk a helyiséget teljesen felmelegedni, hogy aztán hirtelen, maximális teljesítményen kelljen visszahűteni. A folyamatos, temperáló üzemmód sokkal gazdaságosabb. Éjszakára vagy zárás után sem kell kikapcsolni a rendszert, elég néhány fokkal feljebb venni a hőmérsékletet.”

A szakértő kiemeli, hogy a modern, inverteres klímák hőszivattyús technológiával működnek, így teljes értékű fűtésként is használhatók. „Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek nem rezsicsökkentett áron szerzik be az energiát, egy klímával való fűtési rendszerre való átállás jelentős pénzügyi megtakarítást eredményezhet a gázfűtéshez képest, különösen az átmeneti, őszi és tavaszi időszakokban.”

Mire érdemes figyelni a választásnál?

Antal Mihály a klímaválasztás három fő szempontjaként említette, a hosszú távú megbízhatóságot, a helyiséghez illeszkedő technológiát és az egész éves funkcionalitást.

„Válasszunk olyan ismert márkát, amely régóta a piacon van, és stabil szerviz- és alkatrészhátteret biztosít. Egy üzlet vagy vendéglátóegység nem engedheti meg magának, hogy a szezon közepén napokra leálljon a hűtés egy beszerezhetetlen alkatrész miatt. Ne a bekerülési költség legyen az egyetlen szempont. Egy rejtett, professzionális rendszer esztétikai és komfortértéke hosszú távon megtérül az elégedett vendégek számában. Hasznos lehet olyan plusz szűrőket, zsírfogókat is beépíteni, amik a konyhai környezetben is alkalmassá teszik a gépet a rendszeres használatra” – hangsúlyozta a Gree műszaki szakembere.

„A megfelelő klímatechnika kiválasztása stratégiai döntés” – magyarázta –, hiszen nem pusztán technikai kérdésről van szó, hanem olyan beruházásról, amely közvetlenül hat a vendégek komfortérzetére és az üzlet sikerességére. A jól megválasztott rendszer biztosítja a kellemes hőmérsékletet és a tiszta levegőt, ami a pozitív vendégélmény egyik alapfeltétele.

Ez a komfortérzet közvetetten növeli a vásárlói lojalitást, hiszen a vendégek és vásárlók szívesebben térnek vissza egy olyan helyre, ahol mindig megfelelő körülmények között tölthetik idejüket.

Emellett a modern, energiahatékony klímamegoldások alkalmazása hosszú távon optimalizálja a működési költségeket: csökkentik az energiafelhasználást, mérséklik a karbantartási igényt, és hozzájárulnak a fenntartható üzemeltetéshez is. Így a klímatechnika egyszerre jelent vendégélményt fokozó eszközt és gazdasági szempontból megtérülő beruházást.

Kattintson kívülre az összehasonlító sáv elrejtéséhez
Összehasonlítás
Euromonitor International
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!
Euromonitor International
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!
Best Buy Award 2021/22
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!