fbpx

Klímapiac Elemzés 2019/2 – második negyedév

Meddig lehet még növekedni? Lehet egyáltalán még növekedni? Mikor telítődik a piac? Ilyen, és ehhez hasonló kérdések merültek fel az év elején és tanácstalansággal vegyített várakozás előzte meg a 2019-es klímaszezont a tavalyi évi klímabumm után. A Bloomberg New Energy Finance jelentéséből az derül ki, hogy a klímapiac még korántsem telített. A klímagyártók hazájában, Kínában is még csak a háztartások felében van légkondicionáló, de például Indiában és Indonéziában ez az arány hihetetlenül alacsony, 1,6 milliárd emberből csak 88 millió élvezi a klímák nyújtotta előnyöket.

A világpiacot uraló kínai légkondicionáló gyártók idei növekedéséhez számos dolog járult hozzá. Az Egyesült Államok és Kína között elindult kereskedelmi háború során a Kínából az USA-ba áramló áruk nagyjából felére kivetett 25%-os büntetővám hírére az amerikai klímaimportőrök a magas vám bevezetése előtt ideiglenes megoldásként nagy erejű bevásárlást indítottak el a kínai gyártóktól. Az euróövezetben is nagyobb volt idén a vártnál a gazdasági növekedés, és várhatóan minden uniós gazdaság tovább fog növekedni még az idén, melyet főként a háztartások fogyasztása hajt. Az Európai Bizottság az Európiai Unió egészében 1,4%-os GDP növekedést jelez előre, ami a klímavásárlásokat is serkenti. Nyugat-Európában 12%-os, Kelet-Európában pedig 25%-os klímapiac növekedésről számolt be a klímaeladás világelső helyén álló Gree gyár.

Nem voltunk elég optimisták az első negyedéves klímapiac elemzésünk előrejelzésével, melyben azt írtuk, hogy „egy tavalyi évhez hasonlónak előre jelzett nyár mellett az év eleji keresletnövekedés fenntarthatónak látszik”. Bár a május esős volt, az Országos Meteorológia Szolgálat szerint az idei júniusi meleg egy 118 éves rekordot döntött meg. A keresletnövekedés így a kalkulálhatónál is nagyobb lett. Habár a vártnál is forróbb nyár miatt összetorlódtak a leadott rendelések és kisebb logisztikai zavar mellett folyt a kiszolgálás júniusban, mégis a legnagyobb nyertes Magyarország, ahová a Gree európai piacokért felelős igazgatója személyesen látogatott el, hiszen minden eddigi csúcsot és elképzelhető növekedést megdöntött a klímapiacot uraló Gree márka a 35%-os idei első félévi növekedéssel. Magyarország lett a figyelem középpontjában a Gree gyár felsővezetői ülésein, és a Gree-Magyarországot kérte fel a világelső klímagyár előadásra az idei évi Gree vezérképviseletek világtalálkozóján.

Egyértelmű piacvezetőként jelöli meg a Chinese Custom Data is a 2018.aug.1-től 2019.05.31-ig terjedő import adatok alapján Magyarországon a Gree-t. A gyártó export adatai alapján – a gyár korábbi előrejelzései szerint- még tovább nyílt a rés Magyarországon a gyári klímamárkák javára az utólagos márkanévvel ellátott többi klímamárkával szemben, és ezt tetőzi még az a hír is, hogy a gyár két eddig kiszolgált európai kereskedő utólagos márka rendelését is visszautasította.

Mindeközben a Gree márkát a British Enciklopédia is elismerte, A Gree-t a világ első számú klímamárkájaként, az időszerűség, az elérhető luxus, az elegancia, a design és a kiváló minőség szavakkal ismeri el az enciklopédia magyar kiadása. A British Enciklopédia célja összegyűjteni társadalmunk kiemelkedő teljesítményeit, az enciklopédiába bekerülni egyet jelent a társadalmi elismeréssel.

Büszkén és elégedetten folytathatja az egyre erősödő magyarországi Gree viszonteladói hálózat az idei év második felét, ugyanis a forrón induló július újabb csúcsokat rejthet magában.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kattintson kívülre az összehasonlító sáv elrejtéséhez
Összehasonlítás
Euromonitor International
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!
Euromonitor International
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!
Best Buy Award 2021/22
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!