fbpx

Klímapiac elemzés 2019/1 – első negyedév

A Gree, a lakossági klímapiacon immáron sokéve megszerzett világelső pozícióját könnyedén megtartotta 2018-ban is, sőt újabb 1,7%-al növelte a világ klímaeladásának tortájából a részesedését. Ezt a növekvő tendenciát erősítheti az is, hogy a gyár időközben újabb babérokra tör, a luxus kategóriában is helyet követel magának. A madridi kiállításon bemutatta a legújabb modelljét a G-Tech modellt, mellyel a gyáróriás egy új piaci szegmenst kíván lefedni. Az új energiatakarékos öntisztító modellbe a Gree a világon egyedülálló csúcstechnológiát tartalmazó mesterséges intelligenciát fejlesztett ki.

Az új G-Tech modellt a már megszokott módon a gyár csak a hivatalos Gree vezérképviseletek számára fogja elérhetővé tenni, tovább erősítve a gyári márkaképviseleteket és viszonteladóikat. 2018-ban az elmúlt évekhez képest is megnőtt a gyári márkák piaci részesedés arányának növekedése az utólagos márkanévvel ellátott klímákhoz képest, ami várhatóan még tovább nyílik majd 2019-ben is. Jól látható a klímagyár által előre jelzett tendencia a gyári márkanevek további piachódítása terén, úgy tűnik jól jár, aki a Gree márka mellett teszi le a voksot.

2018-ban Magyarországon az éves átlag infláció a 2017-es 2,4%-ról 2,8%-ra emelkedett. Az árnyomás a magyar gazdaságban növekedni látszik. Ennek ellenére a piacvezető Gree márka megfelelő óvatossággal árazta be az idei klíma árakat, melyeket a több éves tendencia szerint a kisebb darabszámban értékesített klímamárkák le fognak követni. Így jelentős áremelésre a lakossági klíma szegmensben előre láthatóan nem számíthatunk a magyar piacon.

A tavalyi évben a magyar gazdaság 4,8%-os növekedése az EU-ban dobogós helyet ért el, de idénre óvatos előrejelzésekkel találkozhatunk, melyek lassulással számolnak. Ennek ellenére az első negyedévben a lakossági és a beruházói vásárlókedv a tavalyi évhez képest is növekedni látszik a klímapiacon, és remények szerint ez a növekedés az év további részében is megmarad. Állandó kérdésként jelenik meg az időjárás a klímapiaci előrejelzéseknél, hiszen egy forró nyár csodákra képes a kereslet növekedésében. Egy újabb éven vagyunk túl, ami szélsőséges időjárási viszonyokat hozott, sokan nyúltak a telefonért klíma rendelés ügyben a nyári hőhullámok alatt. Egy tavalyi évhez hasonlónak előrejelzett nyár mellett az év eleji keresletnövekedés fenntarthatónak látszik.

A magyarországi Gree vezérképviselet, a Gree világtendenciájának megfelelően minden lehetséges fronton erősödni látszik. 2019-re felkerült a kereskedelemben 100 legjobban teljesítő magyar középvállalat listájára. Az újévet egy kivásárlás utáni letisztult tulajdonosi struktúrával, egy megduplázott raktárkészlet befogadására alkalmas újabb 3000m2-es raktárral, egy két szinten elindított vezérképviseleti irodaház fejlesztéssel, 50%-al bővített járműparkkal, informatikai és humánerőforrás fejlesztésekkel igen erősen kezdte meg. A Gree márka országosan kedvelt klímamárkává vált, piacvezető szerepére a British Publishing House is felfigyelt.

Ez a jól érezhető évindító lendület azt mutatja, hogy a magyarországi Gree család bizakodóan állhat elébe az idei évnek is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Kattintson kívülre az összehasonlító sáv elrejtéséhez
Összehasonlítás
Euromonitor International
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!
Euromonitor International
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!
Best Buy Award 2021/22
TANÚSÍTVÁNY MEGTEKINTÉSE!